Microsoft Partner Agreement

Viktige endringer for alle Microsoft-forhandlere. 

Microsoft har lansert en ny Microsoft Partner Agreement (MPA) som alle forhandlere må godta innen 31. januar 2020. Dette for å forenkle prosessene for forhandlere som videreselger Microsoft tjenester. 

Dersom du ikke godtar ny Microsoft Partneravtale (MPA) vil det hindre deg i å videreselge CSP-lisenser fra og med 1. februar 2020. Dersom du ikke signerer MPA innen 31. januar vil du ikke kunne gjøre endringer i eksisterende kunder, og heller ikke opprette nye kunder eller abonnement. Manglende MPA kan potensielt også føre til ugyldighet i forholdet til Microsoft og påvirke andre forhold med Microsoft. 

Kort sagt, dette er hva forhandlere må gjøre:

  1. Overgangen fra Microsoft Partner Network til Microsoft Partners Center – Microsoft Partnersenter er det nye, og i fremtiden, det eneste verktøy partnerne vil bruke for å administrere sitt forhold til Microsoft. Dette inkluderer avtaler, fakturering, insentiver og kunde relasjoner.
  2. Nye Microsoft Partner Agreement (MPA) vilkårene må godtas innen 31. januar 2020 – partnerskapsavtale mellom Microsoft og Partner, som kun er tilgjengelig for signatur i Partnersenteret, må godtas innen 31. januar 2020. I fremtiden vil den erstatte alle andre avtaler som partnere måtte ha med Microsoft.
  3. Hent inn nye Microsoft Customer Agremeent (MCA) innen 31. januar 2020 fra alle kunder – Microsoft krever at hver partner skal innhente bekreftelse på at deres kunder godtar vilkårene i den nye MCA avtalen fra alle nåværende og fremtidige CSP-kunder. Dette må dokumenteres og rapporteres tilbake til ALSO. Dette gjør ALSO forhandlere enklest i ALSO Cloud Marketplace.
  4. Implementere 2-faktorautentisering for alle administrative brukere og de brukere som kan få tilgang til all kunderelatert informasjon – Microsoft har håndhevet et slikt krav fra 1. august 2019, og dette gjelder alle Microsoft Partnere.

Dersom du har behov for assistanse, trykke på knappen under, så kan du laste ned en PDF med instrukser om hvordan du onboarder.

Trenger du ytterligere hjelp kan du kontakte vår support gjennom ALSO Cloud Marketplace.

Jeg heter Jermund. Så hyggelig at du vil prate med meg!

call icon dark

Ring 40 04 71 67

eller