Det er en selvfølge å kunne sende e-post fra mobil. Burde det ikke også være en selvfølge å kunne ringe fra PC-en? Det mest effektive er å kunne gjøre all kommunikasjon fra det verktøyet man for øyeblikket har for hånden.

De første «digitalt innfødte» begynte å komme inn i arbeidslivet for mer enn 10 år siden. Om ikke lenge utgjør de en fjerdedel av alle som er i arbeid.

Digitalt innfødt defineres som en person som har vokst opp i den digitale tidsalderen og har en nærmest intuitiv forståelse for bruk av digitale tjenester. De er alltid på nett, og bytter mellom digitale enheter og applikasjoner ut fra hva som er mest praktisk i øyeblikket.

 

Bør være selvfølge å ringe fra PC-en

Dersom medarbeideren er på farten, ser de på det som en selvfølge å kunne utføre enkle oppgaver fra mobilen. Når de sitter foran PC-en bør det være en like stor selvfølgelighet at de kan utføre oppgavene sine derifra, uten å måtte bytte enhet.

BizSkype kobler telefoni med Skype for Business og gjør det mulig å ringe fra PC-en slik du gjør fra mobilen. BizSkype samler alle telefonitjenester i én felles løsning. Om bedriften ikke har felles mobilløsning eller mobiltelefoni fra flere operatører, gir BizSkype brukerne mulighet til å ta jobbtelefoner på mobilen. Vil du ringe fra Skype for Business, gjør BizSkype det mulig enten virksomheten er stor eller liten.

 

Slik fungerer det

BizSkype fungerer slik at du kan klikke på et telefonnummer for å ringe, enten på en nettside, i en epost, i et av forretningssystemene bedriften benytter etc. Når man klikker på nummeret, åpnes Skype for Business og ringer opp vedkommende. Skype for Business er da koblet til teleoperatøren bedriften bruker via BizSkype, og det løper ingen tilleggskostnader for samtalen utover vanlig takst via teleoperatør.

 

Fordelene med integrerte systemer

Det snakkes i dag om fordelene med å ha integrerte systemer, slik at all data registreres ett sted, og man jobber i ett program. Med BizSkype kan du ringe opp kunder direkte fra CRM-systemer, ERP-systemer osv. Dermed blir også telefoni en del av den integrerte arbeidsflyten.

Dette kan kundene våre også bekrefte:

– Livet i Milas har blitt mye enklere med BizSkype. Vi behøver ikke tenke på hvordan vi kommuniserer lenger, vi bare gjør det. Å ringe kunder direkte fra vår ERP-løsning har effektivisert oppfølging av fakturaer betydelig, sier IT Ansvarlig Rino Larsen i Milas AS.

Milas AS er en norskeid totalleverandør av materiell til skoler og barnehager.

– Ved hjelp av BizSkype kobler vi sammen våre meglerbord over hele Norge. På den måten kan vi arbeide som étt team, uavhengig av lokalisering. Å ringe direkte fra vår CRM-løsning forbedrer dessuten effektivitet i vårt kundearbeid», sier Robert Vidhammer – CEO Global Capital Partner.

 

Forlot sentralbord-løsning for BizSkype

– Da vi flyttet til nye kontorer besluttet vi å la sentralbord-løsningen bli igjen, og migrere telefoni til BizSkype. Implementeringen gikk veldig greit og vi hadde ingen nedetid selv om overgangen ble gjort i arbeidstiden, sier Jean P. Weterings, CEO Exertis.

Exertis er distributør av headset, og løsninger for IP-telefoni, videokonferanse, nettverk og sikkerhet i BeNeLux-området.

 

Fordeler for deg som forhandler

I BizSkype selger vi via forhandlere i ALSO Cloud Marketplace. Som forhandler får dere flere fordeler ved å selge BizSkype, og her nevnes noen:

  1. Ved å selge flere tjenester til en kunde, knytter du tettere bånd og reduserer muligheten for kundeavgang. For kunden er det også lettere å ha færre leverandører å forholde seg til.
  2. Du blir her en samarbeidspartner både på telefoni- og IT, og du har også mulighet til enten å utvide egen forretning på telefoni-siden eller gjøre avtaler med telefoni-leverandører.
  3. Dette er et marked som modnes nå, og vil vokse fremover. Vi anbefaler derfor at du som leverandør posisjonerer deg og sikrer din markedsandel.

I ALSO Cloud Marketplace er det en enkel bestilling og onboardingsprosess, så det er ikke vanskelig for deg som forhandler å selge dette.